Hopp til hovedinnhold (trykk enter)
Arkivplan.no
Printer-ikon Utskriftsvennlig versjon

Elements - Rutiner saksbehandler

Saksbehandler har ansvar for å følge opp sine oppgaver i Elements, ut fra de gjeldende lover og forskrifter (lokale og sentrale).

Les mer om om saksbehandlers arkivansvar, her

Saksbehandler har et viktig medansvar for at arkivet alltid skal fungere som en oppdatert og effektiv informasjonsbase. Dette gjøres ved å være ajour med:

  1. Min ubesvarte post - restanser: Besvare eller avskrive din ubesvarte post.
  2. Mine dokumenter under arbeid: Ferdigstille dokumenter under arbeid, og ekspeder om de skal sendes. Eller slette journalposter som ikke er reelle/mangler dokument, ved å endre journalposttittelen til "slett journalpost."
  3. Mine ferdige dokumenter - ikke ekspedert: Ekspeder dine ferdige dokumenter som ikke er sendt. Dokumenter som er godkjent av leder er ferdig.
  4. Følge opp oppgaver; som Dokumenter mottatt på høring; Dokumenter mottatt til godkjenning; Pågående oppgaver. Listen er ikke uttømmende.
  5. Markere saksmappen som ferdig, når den er ferdig. 

Videre skal saksbehandler følge skrive- og registreringsregler i Elements for sitt fagområde.

Se definisjoner og begrepsforklaring i forhold til dokumentasjonsforvaltning.

Laster...